tirsdag 19. oktober 2010

Silje er random

Jeg har blitt voksen. Eller, jeg mangler fortsatt lappen, men nå har jeg begynt å spise voksenpålegg på brødskiva.



I helga feira mine kjære S. bursdag noe som førte til fråtsing. Kaker og mat ble fortært til den store gullmedalje og selv om sjefskokka (S´s mamma) syntes jeg var någet småspist, slo jeg antagelig en personlig rekord. Og på fredag folkens! På fredag spiste jeg... (drumroll).. røklaks!



Lets face it. Fisk er egentlig voksenmat. Jeg likte ikke fisk før jeg ble relativt voksen. Jeg spiste det når jeg var mindre også, men jubelen da mamma foreslo disse slimdyra uteble. Én ting er fisk til middag, men en annen ting er fisk som pålegg. I min verden er makrell i tomat totalt utelukka og jeg blir faktisk litt uggen av lukta. Sild trodde jeg også var forbeholdt de over 50 til det viste seg at S. faktisk spiser dette frivillig og lager mumselyder. Han er ikke 50. Han har akkurat blitt 21.Trass i at jeg nå kan si at jeg liker røklaks er det nok en stund til jeg er der, smilende ved frokostbordet med makrell- eller sildbiter i skjegget. Og er ikke sild sånn de spiste i gamledager når de egentlig ikke hadde annet å spise? Har jeg lest Sagaen om kystfolket for mange ganger?



Jeg har forøvrig også konsertuke denne uka. Forrige torsdag farta jeg og S. nedover til Hamar og kjiiika (ja da, jeg vet de ikke er trøndere) på Skambankt. Det var både knipsbart og trampbart og jeg ble positivt overraska, selv om jeg må tilføye at den sexylubne gitaristen hadde tidenes styggeste tatoveringer (jeg fant ikke bilde hvor disse underverkene er synlige, overraskende?). I morra er det Åslåo og Biffy Clyro på tapeten, og lørdag er det Hyd´n igjen og 22. Ikke veldig mye erfaring med noen av banda, men har trua! Huhey! I love it:)

OG tirsdag reiser jeg til Liverpool for å besøke to av mine favorittpersoner.

Jeg har blitt voksen og er happyfeet!

3 kommentarer:

Audrey Wilsen sa...

Yey, endelig Silly-oppdatering! Titter innom stadig vekk og blir like glad hver gang det er noe nytt. VI GLEDER OSS TIL DU KOMMER!!!!

Og Dan klikka i vinkel da jeg sa du skulle se Biffy. Det er virkelig hans største helter og det KAN hende han kommer til å være litt furt på deg når du kommer... Hehe... Neida, får da tru han kommer over det. Men han vurderte faktisk å kaste seg på et fly og få det med seg. På ROCKEFELLER liksom, lille koselige Rockefeller, her spiller de bare på store steder. De er knallbra. Vi skal se de i Desember, i Manchester. Vi var på en signering på HMV ifjor. Jeg har plata signert. Dan holdt på å svime av. Tihi...

Uansett, gled deg, og gi referat!

Love ya! <3

Audrey sa...

Oooh, og gratulerer med røkelaksen! Knegg...

Stargazer sa...

Haha! Nå harru finni noe jeg liker og du ikke liker! We have our differences after all! Makrell i tomat er jo fantastisk! Med smør, pepper og agurk! (Ja, jeg har faktisk smør OG et "bløtt" pålegg på skiva.

Og jeg skjønner meg ikke på de som sier at "det smaker akkurat som det lukter."

Det er bullshit ijallfall!

Men sexylubben gitarist? Come on. Det er bare Basse som klarer å dra den i land. ;)