onsdag 10. juni 2009

Dagens antrekk

Du vet den følelsen? Når man våkner opp og kjenner allerede før man strekker seg at dagen blir bra. Dagen har potensiale til å bli nydelig. En av disse unge, lovende dagene som gjør de trauste dagene som allerede er oppbrukt før de har begynt, verdt å slite seg gjennom. I dag er en sånn dag. En sånn bra en. En sånn potensielt nydelig en. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ingen spesielle planer, ingenting jeg må og ingeting jeg skal. Det er kanskje derfor. Bare nydelige mennesker og sommer. Det holder for meg. Lenge.

Dagens antrekk ble valgt allerede før jeg sto opp. Jeg har kledd meg for sommeren, lett og luftig med en genser strikket av glede. En shorts av lettelse og ei t-skjorte av spontanitet. På beina har jeg tilfredshet og lykke. Vinterens jakke av frustrasjon og redsel, ivevd dårlig samvittighet og utåmodighet er lagt inn i skapet. Innerst. Jeg har planer om å kjøpe meg ny til høsten. En ny og bedre, helst varmere også. Kanskje tør jeg da også kaste den gamle.


Her burde jeg kanskje hatt bilde av dagens antrekk, men ærlig, dette er jo ikke en SÅNN blogg...

2 kommentarer:

Den gamle sa...

Hæh???, sa jeg høyt til meg selv etter å ha lest bloggen. Hva slags antrekk er det egentlig du har tatt på deg. Vi er fortsatt tidlig i juni, og det aaaaaaaaaaalt for kaldt å ta av seg stilongsen. Det tyder ihvertfall på at du har det knegg. Fortsett med det

Daphne Sofie sa...

<3 Tidenes antrekk. Jeg liker det.