torsdag 16. april 2009

hva er det som SKJER med verden???!!

nydelig dag, funnet fram igjen ett av de altfor mange parene med tøysko fra vinterdvalen. Borti gata leker en fin liten gjeng seks og syv åringer. De snakker høyt og ler enda høyere. Jeg går forbi og tenker "ah, tenk å være 6 år da. De er jo så søte".

Uansett,dagen var fin og tøyskoene lette. Jeg gikk forbi og ante fred og ingen fare da en av disse djevelungene kalte meg hore. "HVA SA DU SA DU?" Det skal lite til å jekke ned en 7åring, hvertfall om du tar han i et overraskende øyeblikk. Dere som kjenner meg vet at jeg er glad i barn, jeg elsker dem, men ikke når de roper hore til meg. Da misliker jeg dem ganske sterkt.


Man kan vel egentlig ikke skylde på barna heller. Når jeg spurte han om han visste hva hore betydde, og hva en hore gjør, ante han selvfølgelig ikke det. Men noen må jo ha lært han dette nedverdigende uttykket, og disse noen har tydeligvis glemt å forklare han meningen bak det og at dette er ikke noe man kaller andre mennesker. Jeg tok meg da den friheten å gjøre dette for "disse noen".


Det jeg egentlig kunne ha gjort, ser jeg nå i ettertid, er å dra disse djevelbarna etter ørene hjem til mammaene deres og fortelle dem hva deres englebarn har gjort. Spurt hvor de har dette fra og fortalt dem at dette IKKE er pent. Jeg kunne.. men jeg ser også at det kunne ha vært litt i overkant.

Jeg var IKKE sånn når jeg var 7. Jeg kunne neppe ordet hore, og om jeg gjorde det ville jeg absolutt ikke gått i veien og sagt det til et villt fremmed menneske. Hva er det som SKJER med verden???






(bildet er av random "englebarn")

Ingen kommentarer: