onsdag 8. september 2010

september.

Det er september. Igjen. Snart er det oktober, og så etter november er jula rett rundt svingen. Og så kan jeg begynne å tenke på våren igjen.

Broren min har forlatt meg. Han har dumpa meg rett og slett, til fordel for Paul McCartney. Jeg er ikke sikker på om jeg skal bli fornærma eller om jeg skal ta det som et av verdens klare, dog ubegripelige faktum. Han har flytta fra meg. Til Liverpool, vakre Liverpool. Og jeg er stolt. Gud bedre meg hvor stolt jeg er. Og det ekstra fine er at jeg vet at han vil få det bra. Jeg vet at han vil bli en fantastisk musiker, og jeg vet at han vil, om en stund når alt har gått seg til, ha sol i hjertet og smil i fjeset og hundrevis med nye mennesker som digger han rått. Min bror. Ah, det er neiggu ikke dårlig.

Det som ER dårlig er mennesker som unnskylder sin egen dårlige oppførsel med andres dårlige oppførsel. Uansett hvor crappy verden er, hvor ræva du føler deg er din oppførsel ditt ansvar. Sånn er det med den saken.

Ellers har jeg vært i Liverpool i helga. Jeg og pappa har levert min bror til et hus med blå dør, og uanstendig mange 90-tallspuber som naboer. Hvorfor noen vil memorere 90-tallets oppgulp på musikkfronten er mer enn jeg kan fatte, og hvorfor de insisterer på å spille så høyt at vi absolutt ikke kan gå glipp av det er hvertfall ufattelig. Jeg har lært at folk fra Liverpool er generelt høylydte, at alt på Primark er nesten gratis og at man kommer et overraskende langt stykke med blondt hår og store smil. Engelsk frokost er 87% fett (dette visste jeg jo i grunnen fra før, men jeg fikk en påminnelse i helga), og det ser ut til å være håpløst å bestille spansk mat uten å få blekksprut på "tallikhen". Gangen mellom soverrommet til Erik og badet knirker no inni granskauen, og Beatles har drikki øl på hver eneste kneipe i HELE Liverpool, -påstår eierne av kneipene.  Jeg har møtt Aud og hennes kjære, og kjøpt meg nye sko.

I Liverpool har de også Ben & Jerrys is-automater. DET er fett det.



All you need is love... And ice cream.

2 kommentarer:

Hilde sa...

Tror Store kommer til å gjøre seg bra i Liverpool :)
og du... 90-tallsmusikken med "74, 75", the Rembrandts, Anouk, SPICE UP YOUR LIFE, hvem vil ikke gjenoppleve det med 14 i promille? :D :D


(ordbekreftelse: phompro.. den var jo litt rar)

Espen HK sa...

sv;
jess, kommer til å gjøre et forsøk ihvertfall - men vil sikkert bli noe sporadisk til tider, ettersom eg no har _litt_ mer å stå i med når eg begir meg i kast med siste år på videregående, jobb utenom skolen og aleneboertilværelsen alt i ett :P