søndag 11. april 2010

Påska 2010

Destinasjon: Tyribu


Dere som snakka med meg før påske fikk det helt sikkert med dere. Det var tross alt nesten det eneste jeg snakka om, nemlig muligheten for at jeg måtte gå på ski i påska. Og dere som kjenner meg vet at det er tett oppimot det aller verste jeg vet. Jeg vil faktisk gå så langt som å plassere det oppe blant topp tre.

Jeg har én skitur på meritt-lista de siste ti årene, og synes i grunnen det er akkurat passe. Jeg er ikke spesielt glad i snø, trives best i sommerhalvåret, evt innendørs. Jeg har manglende koordinasjon og null kondis. Ingen framtidig birkebeiner mao. Likevel skulle jeg altså da gå på ski i påska. Faktisk kunne det se ut som om det ble to turer - til og fra hytta. Jeg lovte meg selv at jeg skulle smile tappert og at jeg da kanskje ville overleve på rein trass.

Hvordan det gikk lurer du? Vel. Jeg presterte å reise på påsketur uten å gå en eneste meter på ski. Jeg er stolt og imponert. Som en motbør til min manglende norskhet har jeg spist enorme mengder appelsiner og kvikk-lunsj, og svidd hull i ullsokkene mine på peisen. Og så dro jeg hjem, fikk spysjuken og ble liggende en uke. Straff, muligens?

Når det er sagt vil jeg nevne at jeg har hatt skisko på beina. Kanskje blir det ski neste år. Kanke starte ut for hardt heller.

Noen som vil ha tilgang til mine hemmeligheter for selv å slippe skiturer i framtiden? Ett ord : skuter.


Min utsikt de to første dagene. Digg


Hyttekos. Øl, bok, tente lys og ipod.


Pepper smart fryser og prøver seg med å ligge i senga. Kanskje er det andre regler på hytta enn hjemme?


resten av gjengen.. ser ut som om de har det kjett. tror egentlig ikke det er tilfellet.


Pepper venter på godbit.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha, så flink du, jeg er stolt! ;)
Fine bilder søte! Håper du er frisk igjen nå, for jeg vil møtes :D