tirsdag 21. juli 2009

pause!!

Du lengter etter en stopp, en break.

når det etterlengtede breaket kommer.. det du har ventet på og drømt om.. når det kommer har breaket blitt en breakdown.

Når du endelig har ferie er du for sliten til å kunne slappe av. Du lengter tilbake til arbeidet igjen. Da kan du slippe å kjenne på følelsene, og kroppen som egentlig sa stopp for evigheter siden.

Pulsen kommer aldri ned til vanlig hvilemodus, og du kjenner du blir stressa selv når du ikke har noe du må gjøre. Fingrer trommer og beina stepper.

Du leser siste sida før du har lest første kapittelet, og sjekker nettet for å finne ut hvordan filmen går før du har kommet halvveis.

Alt går på fast forward og fjernkontrollen har du gjemt vekk for lenge siden..

som Audrey sier: "Just press play, and put the remote down."

4 kommentarer:

Stargazer sa...

Huffda!

Følelser kan lett komme i veien for slappe-av-instinktet, det merker man fort.

Spesielt dårlige følelser. Er man ensom, trist, sint, depressiv, blir man rastlaus.

Min hypotese er at om man kommer seg ut og finner på artigheter og forsøker å glemme ting som er dårlige så slapper man bedre av.

Uvitenhet er jo som kjent kilden til evig lykke. ;-)

Da slipper man også å være rastløs og å vente og vente på noe man hverken vet hva er eller hvordan føles. I alle fall den lille stunda.

Cheer up! DU burde jo hvertfall ha buttloads av mennesker som du kan plage litt og henge med så du slipper å være sånn. :-)

Den gamle sa...

Trning vettu. Svømming og gåing i kulturstien. Ikkje sant Silje?

Den gamle sa...

Jeg mente selvfølgelig TRENING

psychosiff sa...

Akkurat sånn har jeg det også, ganske ofte! Per sier at jeg stresser altfor mye, men det er liksom det jeg gjør, om du skjønner..jeg stresser alltid med noe, og ar alltid noe jeg skal ha gjort. Så, når ferien kommer blir det liksom helt "tomt". Men jeg lever! :D