mandag 11. mai 2009

første dag på asylet.

oki, nysgjerrigperer..:) her er et referat..

Våkna i dag tidlig, skikkelig lite klar for å stå opp. Frokost klokka åtte er i tidligste laget for ei som mener alt før 10 er natta.. Infomøte klokka 0900 med guida tur. Svømming i basseng, eller, vanntemperaturen her er 33 røde, det fører til plasking, ikke svømming. (Jeg har forresten ledd godt for meg selv. Jeg tok meg selv i å stirre skikkelig, her snakker vi som en fjortisgutt, i dusjen i svømminga.. Den ene dama her, på ca 50, har verdens største silikonpupper! I kid you not!) Lunsj klokka 1100:) Det tror jeg at jeg kan leve med. Ferske rundstykker, salater.. ah, luksus! Så var det turgåing og det er sjelden jeg blir så imponert av meg selv som under turgåinga i dag. Dere som kjenner meg vet at jeg er utrent (kremt, understatement), men her er jeg jaggu rene Grete Waitz altså. Det pustes, peses og gryntes. Det tørkes svette og kveses etter vann. Jeg er jaggu sprek altså! (det hører selvfølgelig til historia at disse menneskene har lungesykdommer, ledd og muskelplager og slikt knask..)

Etter turen hadde jeg en time fri, og den brukte jeg på å spise sjokolade, lese blad og le for meg selv. Sunne meg.
Middag var dagens siste obligatoriske post. Og den var digg. Vi trodde alle sammen vi skulle få seibiff da hele byggets lukt syntes å fortelle det. Men nei, ris og en eller annen gryte med no biffsaker i, med salat til. "De e slik e like fisken min e." I salaten var det noen blad som smakte blomster, akkurat som de små hvite toppene som står i veikanter rundt omkring. Vi spiser så ofte her at jeg rekker ikke bli sulten, noe som var litt skuffende når vi fikk så enormt god middag. Føler ikke jeg har fått spist kvota mi. Nå har jeg stjålet med meg litt frukt og skal installere sims på den andre pcn jeg har med meg. De kan putte meg inn på et helsested, stappe i meg blomster, men når jeg får låst døra til rommet er det sjokolade og nerding som gjelder..



her er rommet mitt forresten. Jeg har begynt å rote, litt med vilje og litt uten. Det skal jo se litt hjemlig ut også..









Badet mitt er så lite at jeg ikke får tatt bilde av det. Men en ting som er litt stas er at det er samme varmeovner i taket som det er på Fredrik Monsen. Da føler man seg hjemme med en gang;) Så til din glede Marianne;





Utsikten her oppe er skikkelig killer. Du kan se lenger enn langt både oppover og nedover dalen. Jeg gadd ikke gå ut for å ta bilde, det får komme siden, men her er hvertfall utsikten fra rommet mitt;






Resten av kvelden skal jeg nerde og lese bok. I morra skal jeg ha fire (!) økter med trening, deriblant noe så freskt som Qigong. Aner ikke hva det er, men liker lyden. (De prøver forresten å lure oss ved å kalle det turgåing,avspenningsøvelser og slikt, men de lurer ikke meg. Det er trening.) I tillegg står undervisning i "Rygg" på planen pluss enormt masse måltider og legetimer og fysioterapi.

Jeg tror det skal bli oki.

6 kommentarer:

Hilde sa...

jeg er glad i deg :)

Den gamle sa...

Ho ho hooooooo!!!! Jeg ser det. JEG SER DET FOR MEG!!!. De små hvite blomstene. De plaskende damene, og silikonberta. Likedan er det med turgåerne. De sitter alle som en spikret fast på netthinnen, der de prustende stabler seg frem, mens de hikster etter luft og vann. Du skriver som en gudinne Silje. Gjør no med det. Skriv en bok eller to, bli steinrik, og kjøp asylet.

I rest my case

Daphne Sofie sa...

Vakreste :) Høres ut som du skal få det fint. Det er bra :)

Malin Eila sa...

:) Husk at jeg er rett rundt svingen om du trenger selskap!
Take care<3

Når blir jeg voksen? sa...

QI-GONG - betyr oversatt “Energi i bevegelse” eller “Kultivering av energi”. Qi-gong er en eldgammel kinesisk medisinsk behandlingsform. Hensikten med Qi-gong er å styrke helsen, gjøre både kropp og sinn mer motstandsdyktig, for å forhindre aldringsprossessen og gi et langt liv samt bedre velvære og livskvalitet. Det finnes til og med “udødelighets-øvelser”. Qi-gong gjør oss oppmerksomme på hva vi er og hvordan vi fungerer i stedet for å fokusere på hvem vi er.

Så slik står det skrevet, Sillemor. Hvis du grytidlig en morgen(Kanskje litt lite sannsynlig på den tiden av døgnet...) befinner deg i en park i de litt større byene, kan det hende du oppdager personer som utfører rolige, kontrollerte øvelser. Det er ofte Qigong.

Uansett, det er godt å høre at du så langt har det bra. Så sees vi på Otta neste helg :o) Stoor klem fra Iren

Silje sa...

aiaiai! hva du vet, tante;)